:حدیث قدسی 

.ماه رجب را ریسمانی بین خودم وبندگانم قراردادم ،هرکس به آن چنگ زند به من برسد
 
مراسم دعای کمیل آخرین پنجشنبه از ماه رجب
زمان برگزاری: سحرگاه جمعه 22 اسفند 1399دوساعت قبل ازاذان صبح
محل برگزاری: میدان امام حسین علیه السلام.میدان امام حسین(ع)
 


به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حسینی و روز پاسدار چاپ
نوشته شده توسط حاج علیرضا بکایی  /  چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷

پاسدار کرامت انسانی


به مناسبت سالروز میلاد فرخنده حسینی و روز پاسدار

نام «حسین» با حماسه و شهادت به هم آمیخته شده و همواره افتخار و شکوه به ارمغان آورده است . هرگاه از آن حضرت یادی به میان می آید ، بی اختیار نام کربلا ، شهادت و جانفشانی در راه حق نیز رخ می نماید و به ذهن می نشیند .
از این روست که روز میلاد سالار شهیدان را «روز پاسدار» نامیده اند ؛ روز پاسداری از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی .
اما اگر جوان ما بپرسد : امروز که کربلا و جنگ و شهادتی در کار نیست ؛ امام حسین علیه السلام چه گونه می تواند در زندگی من تاثیر داشته باشد ؟
پاسخ روشن است :


1-    بُعد معرفتی
یک جوان در نخستین قدم در مکتب حسینی ، باید در بعد معرفتی قوی باشد . خود را بشناسد و بپرسد : من برای چه به دنیا آمده ام ؟ هدف خلقت من چیست ؟ زندگی انسانی و ارزشی کدام است تا با یک حیوان فرق داشته باشم ؟ هدف خود من در زندگی چه باید باشد ؟ چه کنم و چه گونه زندگی کنم که هدر نروم و حیف نشوم ؟
انسانی که چنین سؤالات اساسی برای او وجود نداشته باشد ، از فرزانگی و خردمندی بهره چندانی نبرده است . امام حسین علیه السلام پیرو تهی از شناخت و معرفت نمی خواهد .
2-    بُعد اخلاقی
پس از مرحله قبل ، انسان یا یک پیرو حسینی باید در بعد اخلاقی خود را بسازد . او باید فضیلت های ارزشی و انسانی را در خود احیا و شکوفا کند و شخصیت خویش را از رذیلت ها و ضد ارزش ها پاکسازی نماید ؛ درست مانند باغبانی که درون باغ خود نهال های مفید می کارد و زمین را از علف های هرز و مضر پاک می کند .
3-    بُعد عبادی
پیرو مکتب امام حسین علیه السلام بندگی خدا و عبادت او را غنیمت می شمارد و برای ارتقای شخصیت و اعتلای روحی خود آن را ضروری می داند . به لحاظ شرعی عبادات واجب را بجا می آورد و از مستحبات نیز غافل نمی شود و از حرام ها دوری می گزیند . این ها همه شاخساران درخت طیبه حسینی است . هر که به امام حسین علاقمند است ، به فروع و    شاخه های مکتب او یعنی عبادات هم عشق می ورزد ، چنان خود آن حضرت می فرمود من به نماز عشق می ورزم .
4-    بُعد سیاسی
یک جوان حسینی کسی است که به حاکمیت و نظام اسلامی که از اهداف سالار شهیدان بود ، معرفت دارد و از روی عقلانیت و دلیل و بصیرت به ان اعتقاد پیدا می کند . این ، یک عنصر بسیار مهم و حیاتی برای اوست و ولایت محوری از نشانه های بارز این معرفت و عقلانیت است . پیرو مکتب سالار شهیدان هیچ گاه فریب فتنه ها و فتنه جویان را نمی خورد و پای از اردوگاه حسینی ، یعنی ولایت بیرون نمی نهد . ولایت برای او معیار و شاخص حق ، اسلام ناب و مکتب اهل بیت است .
5-    بُعد حماسی
و بالاخره ، یک جوان حسینی روحیه نشاط ، شادابی ، حق طلبی و در نهایت فداکاری برای راه حق و رهبر حق را دارد . او در زندگی صاحب معرفت و هدف است . دلی پر از امید ، نشاط ، قله نگری و موفقیت خواهی دارد و از سوی دیگر حاضر است حتی جان خود را فدای دین و انقلاب و نظام اسلامی کند و این ها همه ثمر همان معرفت و بصیرت و عشق به خدا و اولیای اوست . دل جوان ، پاک و زلال است و حق را به راحتی می پذیرد . این ها علائم حسینی بودن و تاثیر حسین علیه السلام در زندگی اوست .
آری حسین علیه السلام همواره زنده است و هر که در طلب زندگی و حیات واقعی انسانی است باید به او اقتدا کند . از این رو باید پاسدار اسلام و پاسدار خویشتن باشد . هر که به راستی پاسدار خویش و انسانیت و کرامت خود باشد ، قطعاً پاسدار اسلام نیز خواهد بود ؛ چنان که اگر کسی واقعاً به اسلام علاقمند و پاسدار آن باشد ، بی تردید پاسدار خود و احترام و شخصیت و کرامت خود نیز خواهد بود ؛ زیرا حسین علیه السلام پاسدار اسلام و کرامت انسان ها بود .

 
دانلود کتاب ره توشه مناجاتیان حاج علیرضا بکایی