:حدیث قدسی 

.ماه رجب را ریسمانی بین خودم وبندگانم قراردادم ،هرکس به آن چنگ زند به من برسد
 
مراسم دعای کمیل آخرین پنجشنبه از ماه رجب
زمان برگزاری: سحرگاه جمعه 22 اسفند 1399دوساعت قبل ازاذان صبح
محل برگزاری: میدان امام حسین علیه السلام.میدان امام حسین(ع)
 


به مناسبت حلول ماه رجب چاپ
نوشته شده توسط حاج علیرضا بکایی  /  يكشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۳

از شیر سپید تر ؛ از عسل شیرین تر !
یک بار دیگر ماه رجب فرا رسید .
ماه ذکر و نافله
ماه توبه و ناله
ماه استغفار و انابه
ماه نبوت و ولایت
و ماه آمادگی برای ضیافت حضرت دوست .


پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله فرمود : «ماه رجب ماه بزرگ خداست و ماهی در حرمت و فضیلت به آن نمی رسد .... کسی که یک روز از ماه رجب را روزه بدارد مستوجب خشنودی بزرگ خدا گردد و غضب الهی از او دور و دری از درهای جهنم به روی او بسته شود ...»
و فرمود : «رجب نام نهری در بهشت است ؛ از شیر سفیدتر و از عسل شیرین تر ؛ و هر کس یک روز از این ماه را روزه بدارد حتماً از آن بنوشد ...»
این دستورات همه برای پیدا کردن آمادگی جهت ورود به ماه مبارک رمضان است .
آیا دیده ای کسی با سر و روی آشفته و لباس نامناسب و بدون تمیزی و آراستگی به میهمانی برود ؟ من و شما اگر به مجلس میهمانی بزرگ و مهمی دعوت شده باشیم ، امکان ندارد بدون آمادگی و با لباس و ظاهر نازیبا و غیر مناسب به آن جا برویم . ماه رجب و شعبان ، ماه پاک شدن و آراستن خویش برای ورود به میهمانی بزرگ خداست . اما اهل معرفت ، ماه رجب را نیز برای خود ، ماه میهمانی مستقلی می شمارند و در آن با محبوب خویش به راز و نیاز و مناجات و عشق ورزی می پردازند . در ماه رجب ، خداوند یکی از ملائکه بزرگ و با کرامت خود را مامور می کند تا هر شب در میان زمین و آسمان ندا کند هر بنده ای مشتاق گفت و گو با حضرت معشوق است ؛ هر که می خواهد از پروردگار خود عذرخواهی کند ؛ هر کس با خالق هستی کاری دارد ، بر پای خیزد و دامان حضرتش را بگیرد .
راستی ، آیا راهی هست که انسان بفهمد «اهل رجب» هست یا نه ؟ آری هست ؛ اگر کسی «اهل رمضان» باشد «اهل رجب» هم خواهد بود . بچه ها را دیده ای وقتی به آن ها مژده می دهی می خواهی به فلان میهمانی که مورد علاقه آن هاست برویم ، چه قدر خوشحال می شوند و هر کاری دارند رها می کنند و آماده شست و شو و پوشیدن لباس نو می شوند ؟
اهل میهمانی خداوند نیز همین گونه اند . آنان ذوق و شوق خود را از همین آغاز ماه رجب نشان می دهند . «رمضانیون» همان «رجبیون» اند .
باری ؛ ماه رجب را قدر بدانیم . علامت قدر دانستن آن نیز به این است که این ماه مانند ماههای دیگر به طور عادی و معمولی بر ام نگذرد . دعوت صاحب میهمانی را لبیک بگوییم ؛ از روزه و شب زنده داریهایش غفلت نورزیم ؛ مراقب زبان و گوش و چشم خود باشیم و البته از این بالاتر نصیب کسی است که مراقب دل خویش نیز باشد که بجز دلدار ننگرد و به غیر دلبر نیندیشد . اما این قله برای ما بسیار بلند است و بهتر است ابتدا به قله های پایین تر فکر کنیم .
در این ماه ، روز بعثت پیامبر خدا و میلاد خجسته امیر مومنان علی علیه السلام را داریم و یک مسلمان حقیقی کسی است که با هر دو بال پرواز کند . پرواز با یک بال امکان ندارد . بدون ولایت علی علیه السلام هیچ کس به جایی نمی رسد . پس بکوشیم هر در مسیر ولایت و هم در مسیر بندگی و عبادت که شرح و تفصیل همان ولایت است ، در هر دو گام برداریم .

 
دانلود کتاب ره توشه مناجاتیان حاج علیرضا بکایی